Because as soon as you say it out loud they will leave you

Det er ikke så lett med navn. Nesten alle jeg møter heter «han derre der, du vet» i minst en måned før jeg klarer å lære meg navnene deres, eller får et mer kreativt kallenavn som gjør det ganske vanskelig å skjønne hvem jeg snakker om halvparten av tiden. Han med blodåra. Nei, ikke han høye, han enda høyere! Ikke han kjekke, han kjekke med krøllene, hun andre med sykkelen, ikke Henne, ikke the boy with the face (JOHANNE ALLE HAR JO FJES!), the boy with the collar bones. Ikke han kjekke, men han er kjekk da, han som er kjekkest nå, han som ikke var så kjekk men så var han kjekk alikevel. Skal jeg gjøre som Swift? Stella kan hun hete (STELLA! STELLA!), Stella eller Vanessa, det er fine navn, store navn. Sapfo blir litt overdrevet, men Diana, Artemis, Aurora? Du kan få være Aineias, eller Phaëton. Apollo. Thanatos. Telemakhos. Koios. Er det mindre forvirrende nå?

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar