I dreamt of this in triplicate

Jeg drømmer hele tiden. Om Hitler, og kokt egg, om India og nakkegropen din. Hver eneste natt, om norske vintre, om hawaiiskjorter. Å stryke deg over ryggen, placing fingers through the notches in your spine– Nei. Ingen flere sitater. Jeg kjenner deg nesten ikke. Vi kommuniserer sånn, du og jeg, «I’m a fox,» sier jeg, «and I’m a burrow,» sier du. «Send me stationary», sier du. «Den kan jeg ikke,» sier jeg, så jeg kan kontrollere hvor mye kontroll du vet at du har. Jeg vet at jeg er bedre enn deg på mange måter, men det har ingen betydning når du ikke vet det. Hva vet vel jeg? Du vet at jeg skulle ønske jeg syns det samme som deg, at det ikke har noe å si at jeg kan mer om Joyce og Ibsen og Beatles, du kan mer om meg enn jeg kan om deg. Jeg liker å ta referansene dine, noen ganger med googlehjelp. Jeg liker når du tar mine. Det skal være sånn. Jeg drømmer hele tiden, om hva du kommer til å si, med egne ord, og om løver og George IV og at Roskilde blir til badeland og jeg har glemt bikini.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

