You give me stomach pain

Alt gjør vondt. Det gjør vondt å legge seg om kvelden, å høre på radioen, å skifte sang, å høre den helt ut, å gre håret. Det siste gjør vel vondt uansett, for å være helt ærlig. Hårsår. Av en eller annen grunn har jeg et klokkeklart minne fra da jeg var fire-fem, av at mamma fylte en rød bøtte med iskaldt vann, og at jeg stakk hendene oppi og sa at jeg brant meg. Den kvalme følelsen du får når noe er så intenst at fingertuppene ikke henger med i svingene. Det sitter en gråtende jente ved siden av meg på biblioteket, kanskje hun gråter fordi hun gjorde det dårlig på eksamen, eller fordi hamsteren hennes er død, men i mitt hode har hun det sånn som meg, brente istappfingre. Jeg har ikke tid til dette. Angst og kaldsvette, intens innlevelse i smithstekster og campesinos!tekster og radioheadtekster, svette hender, pinlig stillhet, hjertebank og spillelister får deg ikke opp og frem i verden. Det kommer bara leda till nåt ont ändå, og nå må jeg finne på noe annet. Populærmusikk fra Englands vestkyst, populærmusikk fra Skottland, faen faen faen.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “You give me stomach pain

  1. Jeg slutter meg til koret: faen.

Legg igjen en kommentar

