Del en, del to, delt

Rødt hår mot tynne nakker, lange fingre i 45-graders-vinkel, ryggvirvler som stikker ut av hvit hud, en stegosaurusryggrad. Men du har lengre armer enn en dinosaur, og blå hud i halvlys og morgenlys. Han lukter jul. Han andre lukter ristet brød med smør, han lukter nyslått gress, gress slått med ljå, mannen med ljåen, det lukter du, som noe farlig, skarpt og uten gresspollenallergi. Ljåskarpe skulderblader, og hoftene dine ser ut som en sommerfugl, skjør og hvit og vass i kantene, jeg tør ikke ta tak, jeg stryker og stryker, entomolog med lupe og nett, studie av de blodløse dyrene. Jeg presser deg mellom sidene i en bok, puster hardt, puster hardt og lenge.

Klam hud. Klamme føtter, og hender, armen min sovner, solen i øynene, når jeg kniper dem sammen merker jeg at jeg har rynker. En i panna, en i hver øyekrok. Leverposteiånde, jeg er sikkert ikke noe bedre selv. Du stryker meg over magen, jeg liker ikke når du tar meg på magen, eller på ryggen, og ikke prøv å stryk meg over siden, du vet jeg ikke liker det, du vet det jævlig godt. Du tar meg på halsen, jeg er laget av dalsøkk, det er lite å gjøre med det nå, så jeg strekker på nakken, strekker på ryggen, svelger haker og fordøyer min egen buk. Du er klissete, du svettet i går, våt lugg som ikke engang krøllet seg.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

