Sweet Thames, run softly till I end my song

Jeg sitter på fugleredehusken i barnehagen bak huset mitt og hører på Regina Spektor og drømmer om hvor flott alt skal bli når jeg kommer inn på universitetet. Jeg ser for meg tweed, og store bygninger av hvit sandsten. Grønne 100x100m parker når du minst venter det, med en statue av en mann som var veldig viktig i 1893 men som ingen husker nå plassert demonstrativt i midten. Samme by som Stephen Fry bor i. Samme by som en million vakre mennesker med skarpe kinnben. Fringeteater og murstein, mørke barer og slitne puber. Professorer med tykke briller og tykkere bøker balanserende i en kjempehaug. Alle skal forstå hva jeg mener når jeg sier I’m an English teacher, not a homosexual og the stars are God’s daisy chain. Alle skal siterere Barthes og Rousseau og Wordsworth og alle skal gå med hatt og skrive poesi og alle skal være litt homo. Jeg ser for meg alt det smarte jeg skal si på intervjuet, omringet av bøker skrevet av døde mennesker jeg beundrer eller aldri har hørt om, omringet av papir og lær og telukt og en gammel distré professors pipestemme.

Jeg bor i samme by som Stephen Fry. Jeg har professorer med briller, professorer med pipestemme, og det er papir, lær og murstein over alt. Det er over 19 puber i gata mi (HURRY UP PLEASE IT’S TIME), men jeg kjenner ingen der, jeg kjenner ingen noen steder. Så jeg går med hatt og leser Barthes og balanserer tykke bøker ut og inn av Senate House Library og London har alt, murstein og kinnben og fløyelsstoler, beer, beef, business, bibles, bulldogs, battleships, buggery and bishops og jeg har ingen verdens ting, ikke engang egne ord, I have seen the moment of my greatness flicker and I have seen the eternal Footman hold my coat, and snicker.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

