Det skulle tatt seg ut

Jeg pleier ikke å gjøre dette, men jeg vil at alle skal vite at Det skulle tatt seg ut er min favorittblogg. Jakob Arvola skriver om å reise og kjærleik og mat og radio og en god del meta, men det er best når det er sånn her:

«- Jeg elsker deg.
– Det har seg slik at jeg elsker deg, også.
– Ser du en vaskelapp der på siden et sted?
– Ja.
– Hva står det?
– Må ikke blandes med kulørte typer.
– Sånn som deg.
– Sånn som meg.»

Og Det kan hende det kommer noen, som jeg nesten ikke leste fordi tittelen minnet meg om Jon Fosse:

«Kaken blir akkurat slik hun har tenkt. Litt brent i kanten, myk i bunnen. Nå er det bare en time igjen, da kan kaken pyntes, og noen som kanskje skal komme kan bare komme. Hun har ikke briller mer nå, ikke de store og tykke og idiotiske brillene. Linser. Hun lurer på hvem som oppfant linsene. Kanskje var det en som syntes at man så ekstra mongo ut med tykke briller og ville gjøre noe med det. Ja, det ser kanskje litt rart ut med førti lys. Det var ingen som kom i fjor. Og ikke året før der. Men så var det jo heller ingen grunn til det.»

Det er menneskelig og noen ganger gjør det vondt og noen ganger er det dikt som rimer (jeg syns det er pinlig når det rimer men jeg leser likevel) og noen ganger er det ganske sexy. Han skriver søkeordspoesi og om film og hekser og metrologer, men de fineste historiene er kanskje de om dødssyndene. Som Vrede, om en kvinne som angrer på at hun fikk barn, og Misunnelse, om… nei, bare les den. Sånt man ikke skal snakke om. Det er viktig. Hurra for Jakob.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Det skulle tatt seg ut

  1. Dette hadde jeg ikke ventet meg! God helg til deg og leserne dine!

Legg igjen en kommentar

