I know I am but summer to your heart and not the full four seasons of the year

Hun kjekke lukter så godt. Hun satt på motsatt side av bordet, men jeg kunne fortsatt lukte henne. Hun lukter vår og regn og øl og gode minner, men hun lukter også som et menneske, og som såpe og rene håndkler og balsam og billig håndkrem. Jeg har akkurat kjøpt ny diorparfyme som lukter voksen dame og sex og røkelse og myrra og 20tallslepper, og jeg går rundt og smuglukter på meg selv, på skjerfene mine og den grønne jakken. Jeg fantaserer om å spraye den på puten til han jeg hadde lyst på i forrige uke så han skal lukte på den og huske meg, jeg vil at han skal sitte på tuben og lukte en mye penere dame med samme parfyme og ikke se henne, bare tenke på nakkegropen min. Men hun kjekke, som er mer vakker enn kjekk nå som hun har fått så langt hår, trenger ikke 20tallslepper eller å markere territoriet sitt, hun trenger ikke lukte som sex (selv om… ja, du vet). Hun har en hel årstid. Hun er en hel årstid.

Sykkelen min heter Laura og lukter ingen verdens ting. Det var hun kjekke som ga henne det navnet, det var på grunn av henne jeg kjøpte den, og sykkelen deler navn med hennes Laura, nygamle Laura som jeg ikke engang hater. Om jeg ikke kan lukte vår, om jeg ikke kan lukte regn og klesvask, om jeg ikke kan få lukte på hennes rene nakkegrop, kan jeg ikke få omgi meg med våren, rulle meg i bjerkeløv og hvitveis som en bie og bli som henne? Kom, vår, du trengs her. Jeg har ikke pollenallergi.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

