I dreamed a lifetime of this place, it seemed an awful thing to waste

Maren synger i søvne. Jeg tror kanskje det er det som var begynnelsen på oppturen, jeg våknet av at Maren sang i søvne og trallet med en stund, før jeg innså at dette ikke var et ensemblenummer i en musikal, det var en ganske vanlig novembermorgen. Dessuten liker jeg ikke musikaler. Det fikk bli solo. I forgårs og i går og og i dag har jeg nemlig vært fornøyd. Jeg har fortsatt baksnakket vår snart-forhenværende flatmate konstant og skreket til Channel 4, men sånn skal det være. Jeg er (på alt for mange måter) som et lite barn: så lenge det er bråk er alt tålelig vel. Jeg eksisterer i en flyktig tilstand av tilfredshet. Jeg har gjenoppdaget favorittkafeen, favorittskoene (å, dere, de er gule. GULE!) og hvor kjekke mennesker er i denne byen. Han kjekke virker også ekstra kjekk om dagen. Hostesaft smaker mindre ille. (Nevnte jeg at jeg er så hes at jeg nesten ikke kan snakke? Jeg liker det litt. Whiskystemme.) Alle menneskene som sitter og hipstrer seg utenfor kafeene i Shoreditch er ekstra morsomme, menn med bart og tweed er over alt, tjuetallsdresser er finere enn de var før (selv de brune) og alle folkene i Brick Lane som tror jeg heter beautiful og spør om jeg vil ha curry når jeg bærer på ti handleposer fra Tesco er litt mindre irriterende. Er det fordi vi har fått kranglet ut litt hjemme i leiligheten? Koselig besøk? At forkjølelsen begynner å lette? At jeg får skrive oppgave om klærne til Oscar Wilde? Kanskje det er fordi jeg har skrevet ferdig førsteutkastet til stykket mitt. Alle fire føles bra. Men jeg har blitt mistenksom på mine gamle dager. Man går vel ikke fra begynnende vinterdepresjon til tilsynelatende glede på to dager? Det er nok bare eggløsning, skal du se.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “I dreamed a lifetime of this place, it seemed an awful thing to waste

  1. De to siste setningene er de morsomste setningene jeg har lest noensinne. Made my day!

Legg igjen en kommentar

