And roll around like marbles on the floor, please pick me up and roll me out the door

Han ville komme i bursdagen min, så skjerfet blir knytt i en stor sløyfe før han ringer på og presentert med et fårete smil. Kom inn, sier jeg, vil du ha vin? Han vil ha vin. Så er jeg vertinne i ullskjerf og fløyelskjole, vertinnekjolen, den med åpen rygg. Vin i kartong, han får det store glasset. Du kler skjerfet, sier han, ikke så godt som deg, sier jeg. Jeg har sett ham gå med det før, jeg har sett ham begrave den spinkle nesen i blå ull. Han drikker vinen, jeg drikker vinen, vi får blå tenner og tunger og tannkjøtt. Vil noen ha mer pasta? Alle vil ha mer pasta, det ligger en pastasløyfe på teppet, noen kommer til å gni den inn i sokkene sine i løpet av kvelden. Vi ender opp på kjøkkenet. Jeg slår ham i hodet med en skapdør, det gjør ikke vondt, sier han, jeg er litt full, sier jeg. Han stryker meg over hoftene, kysser meg i nakken med kalde, tørre lepper. Jeg er full og varm og har litt feber, et kaldt kyss i nakken er det jeg trenger, hodepinen letter litt. Men dette er ikke kjærlighet. Det er kjærlig, men det er ikke kjærlighet, jeg-elsker-deg-og-dine-buskete-øyenbryn kjærlighet, jeg-elsker-deg-og-dine-gule-fingre-kjærlighet. Han kysser meg på øyelokkene, tar meg i håret, jeg har ikke hodepine lenger, han er søt og fri for garvesyre. Jeg drar tørre knoker over kjevebenet, dette er ikke kjærlighet, sier jeg. Jeg vet det, sier han, vil du at det skal være det? Vil du at vi skal være noe ordentlig og voksent? Nei! Jeg vil få vondt i hoftebena når du går og at det skal verke i jekslene når jeg ser deg igjen og jeg vil aldri mer ha hodepine. Er det så mye å be om? Han ser på meg, retter på skjerfet, gir meg en paracett.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “And roll around like marbles on the floor, please pick me up and roll me out the door

  1. jomikkel

    er det der en ekte hendelse?

    Og hvordan finne liksom kjærligheten?
    Den må vel finne frem til oss ellerno. jeg forstår ikke slikt ass.

Legg igjen en kommentar

