She’s so cold

De som bor over oss spiller banglarnb. Det har de drevet med hele uka. Jeg spiller She’s So Cold av Rolling Stones, høyere og høyere. Har noen forbannet meg med irriterende naboer? Jeg regner med at jeg blogget om min indiekidnabo i fjor, han som nektet å spille noe andre hadde hørt om, hadde briller uten glass og nektet å skru ned volumet før fire om morgenen? Disse naboene har ikke briller, men de bråker omtrent ti ganger så mye. Det er ikke lett å konsentrere seg om de teatralske kvalitetene hos T. S Eliot og hans representasjon av sosial omgang og kjønnsroller når taket sier «hjannnjaaaa huuuuuuuu omsk omsk omsk omsk dunk» hele dagen. Men jeg er tilbake i studentmodus igjen, om studentmodus betyr å befinne seg i en tilstand av konstant angst/laissez-faire/angst/laissez-faire/angst og å tenke i fotnoter. I går skrev jeg ferdig to essay på en time, løp til universitetet, bannet og hatet alle verdens printere og leverte i tide.

Kanskje jeg blir voksen en dag. Kanskje jeg lærer å sette av tid, å følge min egen plan, å fullføre prosjekter isteden for å snakke om hvor artig det kunne vært om bare —. Eller kanskje jeg fortsetter å studere for alltid, enda flere år der det er sosialt akseptabelt å sitte oppe hele natten med to pakker koffeinpiller, en kanne kaffe, håret til alle kanter, mumlende på et språk som hverken er norsk, engelsk eller kinesisk men som kanskje burde hete panisk eller angstisk eller herregudhvorforsk. Flere år med bobleliv.

Og, før jeg glemmer det: stikker hull på diktutgivelsesmøydommen her i landet neste måned. I et urtråkig blad, men sånn kan det gå. Ikke si det til mamma.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

