I have a room at the top of the stairs, I have a room with a view

 

Stilleben på kommoden: karnevalsmaske fra Venedig, et bilde jeg fant på antikvitetsmarked, briller jeg stjal i Barcelona,  bestemors krystallflaske med min portvin, cricketball, sigaretteske i strutselær, underbuksene mine.Eivind syns ikke hylla mi med våt oljemaling var noe fin, så han foreslo å dekke den med avispapir. Nå er den full av bøker, sortert etter utgiver. Jeg vet jeg virker som verdens minst ryddige person, men jeg har OCD når det gjelder bøker. Ikke at de skal leses pent og ikke bøyes, men at de skal stå i riktig rekkefølge. Poesi og skuespill skal gå lett over i hverandre, med Shakespeare i midten.

Hadde ikke nok skapplass. Kjoler og jakker bor på klessnor over sengen.

Og hatter bor på klesskapet. Legg merke til signert beirutplate.

Verden, Kina, Arktis. Badekåper (syv, tror jeg), trenchcoat. 19 av skoparene mine henger på andre siden.

Alter til forfengeligheten. Hårnåler i sølvesken, billige smykker i den hvite, tamponger i den lille rosa.

Utsikten. Den spisse greia? Det er the gherkin. Sånn, nå vet du mer enn du trenger om dekor og lagringsplass på rommet mitt.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

