Planleggingsdag i barnehagen

Jeg er på interrail og må copypaste å-er. Interrail betyr at jeg gjør noe hver dag, at omtrent 50% av dobesøk foregår på tog og at moleskinboka mi snart er full av tegninger av YSLklær fra 80tallet, tanker, dikt,  sangtekster og planer for hvordan livet mitt skal leves når jeg kommer tilbake til virkeligheten. Det skjer alltid når jeg reiser, jeg vil forandre livet mitt, begynne med nye ting. Det vitner om mine problemer med å leve i nuet, og at jeg ikke finnes realistisk. Selvfølgelig vil jeg forandre livet mitt nå, bli som Brett fra The Sun Also Rises, være selvsikker og frekk og bare gjøre som jeg vil. Lage litterær salong i stua, fullføre det jeg skriver på. Jeg er jo bortreist og trenger ikke å ta oppvasken eller bekymre meg om hvem jeg legger meg ut med.  Det er lettere å drømme om bohemtilværelse når man drikker absint og snakker om Byron med barmenn fra Arizona i Praha, skynder seg fra Mannheim til Frankfurt på jakt etter pass og billett omringet av to menn, den ene med en pose full av milshakes, den andre med burgere. Jeg har hengt med ulovlige innvandrere på vei fra Bologna til Paris, møtt folk som presenterer seg med «hei, jeg er sigøyner, hvor er du fra?» og dasset rundt Rue de Cardinal Lemoine. Det setter fart på tankene, det er dritkult, men jeg tviler på at halvparten av planene i boka mi blir fullført. Men jeg elsker lister, jeg liker å planlegge ting jeg vil gjøre og ikke ting jeg må gjøre. Planen for i dag er å spise frokost, finne et postkontor og henge i huset til Lizt. Så skal jeg til Amsterdam. De planene klarer jeg nok å gjennomføre.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

