I will carry you there if I have to

Han presenterte linjene på et dvdcover, med fingrene bøyd elegant under som en kelner. “Bare en liten en, da.” Jeg tok den i midten, sølte litt på gulvet. Teppegulv, selvfølgelig. Den opprullede tipundslappen var klam etter at han hadde tatt på den med svette hender. Han har vakre hender, guttehender med blodårer og sener. Han tok resten av linja mi og de to andre, og ignorerte vennene våre som var opptatt med sitt på doen med det løse håndtaket. Han la hodet på skulderen min et øyeblikk, snufsende. Så bet han meg lett i nakken, og jeg kjente noe vått dryppe fra overarmen og ned i albuekroken. «Blør du?»
Han svarte ikke, bare tok seg til ansiktet og gikk sakte inn på do. Vennene våre fløt ut som halvstivnet gele, røde rundt øynene og i kinnene. Dusjen startet. Da han kom ut var blodet borte, mest fordi klærne også var det. Jeg tyllet ham inn i min knall rosa genser, klemte ham og geleided ham til mitt rom. Det var omtrent åtte om morgenen nå, lyst ute. «Kom igjen,» sa jeg, «nå ser vi på The Italian Job.» Han takket ja, la seg bak meg i sengen. Det rykket til i fingrene hans, de dyttet meg hardt i ryggen. Så begynte han å stryke meg over håret, over hofta, på magen. Pusten hans var varm og tørr mot nakken min, og han kysset meg på kinnet, farlig nær munnen. Han holdt rundt meg sånn at han holdt seg selv i motsatt overarm. «Vet du hvem jeg er?»
«Du er kjæresten min.»
«Jaså?»
Han bet meg igjen, hardt, så det ble merke. Så dro han meg over ham. «Hør på hjertet mitt.» Jeg trengte ikke å høre det, jeg kunne kjenne at det dunket som et forstørret harehjerte igjennom muskler, bein og rosa genser. Jeg tenkte at om jeg bare trykket hardt nok ned ville det roe seg ned. Han sov urolig, med genseren min på og hendene i håret mitt. Jeg sovnet til slutt med øret mot hjertet hans og våknet av at jeg hadde neseblod i håret og i munnen, halvparten mitt, halvparten hans. Så sto vi opp, så på Italian Job og spiste egg og bacon. Han beklaget blodet men ikke kysset. Han beholdt den rosa genseren.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “I will carry you there if I have to

  1. Liker det, veldig fint. Men du må gjøre noe med den grelle layouten.

    • darlingdarjeeling

      Layouten min er awesome! Må bare fikse fargene på skriften, vet ikke hvordan jeg gjør det uten å miste bakgrunnen.

Legg igjen en kommentar

