Elementært: En føljetong i mange deler (Del I)

Jeg bestemte meg for å dra til Bergen fordi Bergen er høyt oppe på listen over stasjoner på billettautomaten. Det er vel en like god grunn som å reise dit på grunn av været. Jeg betalte ekstra for komfort eller gratis kaffe eller avis eller hva det nå er de syntes er verdt 100 ekstra. Gratis blir jo kaffen ikke om jeg har betalt for den. Jeg drakk den dyre kaffen i en slurk før jeg satte meg ned. Den satte seg fast i barten min, i hvert fall gjorde lukten det. Det luktet som Engebret. Jeg hadde vindusplass. ”Hallå,” sa svensken ovenfor meg. Det var tydelig at han mente at han var utrolig kul, noe som automatisk gjorde ham ganske kul. Bortsett fra svensken og meg var det to personer i min vogn; en eldre dame med bart og en pose full av appelsiner (blikkene våre møttes, vi hadde noe til felles) og en tynn, blek, keitete mann med de lengste armene jeg hadde sett på et oppreist menneske.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Elementært: En føljetong i mange deler (Del I)

  1. Hva, Bergen? Men det er jo dit jeg vil! Hilste du på Welhaven eller Skram?

Legg igjen en kommentar

