Del II

En gang skrev jeg ut syv skoledagbøker om å lengte. Jeg lengter fortsatt. Etter Svalbard. Jeg vil fly. Jeg ønsker å møte en ung mann med hatt og pipe, en syklende kvinne med smilehull, jeg vil at de skal invitere meg på middag og vise meg samlingen sin med senviktorianske postkort, så skal vi ligge på gulvteppet deres og hvile middag og de skal klappe meg i håret. Jeg ønsker meg et rom fult av pappesker fulle av mine ting, en tom bokhylle, en tom vinduskarm. Jeg ønsker meg å høre det knitre i mine papirer mens jeg sitter i fløyel, jeg ønsker meg et møte med en mann med buskede øyenbryn som tar meg i begge mine svette hender og siterer Epstein. Hver gang jeg ser grønnmalte hus vil jeg inn. Jeg lengter etter gule sigaretter og lilla kåper og pastellfargede hus, før jeg husker at jeg hadde alt det og at jeg aldri har lengtet så mye etter grå asfalt og brostein og Nelson og Cutter’s Choice. Jeg ønsker meg sol.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

