Beauvoir, I love you, but you’re bringing me down.

Nå skriver jeg et essay. Det går trått. Det handler om feminisme, maskulinitet, objektifisering og dehumanisering i forhold til Frankenstein. «Det høres jo ut som noe for deg, din nerd!» sier du. Men nei. Det er dritvanskelig. I tredjegym skrev jeg diktanalyse av yndlingsdiktet mitt av W. H. Auden (The More Loving One, hvis noen lurte) og gjorde det ganske bra. Men det tok meg mange, mange timer. For meg er det helt åpenbart hva det diktet handler om og at det er nydelig. Samme med denne oppgaven. «Du må bygge opp argumentet ditt om at kvinner er objektifiserte,» sier læreren min. «Hæ?» sier jeg. «Må jeg argumentere for at det er varmere inne enn ute, at himmelen er grå og at tuben er stengt i dag fordi det snør? Det sier seg jo selv!»

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Beauvoir, I love you, but you’re bringing me down.

  1. ina

    johanne,jeg elsker deg.

  2. ina

    en trofast leser. du er smukk.

Legg igjen en kommentar

