Nok om deg, la oss snakke om mine laster

Først tenkte jeg at nyttårsforsett, det er teit. Forandring kommer når den kommer, og jeg kommer aldri til å gå ned ti kilo uansett. Men jeg trenger mål. Jeg har skrevet nesten alle novellene mine på tentamener, fordi jeg trenger at noen sier «for fuck’s sake, Johanne, bli ferdig» for at jeg skal oppnå noe som helst. Så jeg deler målene mine med dere (hei, Eivind og Jo Mikkel og Mamma).

1: Ikke være så redd for å måtte tisse. Det høres utrolig tåpelig ut, men det har hemmet meg siden jeg var barn. Jeg må tisse rett før jeg går hjemmefra. Min største prestasjon i 2009 var å gå fra å kunne holde meg i en time uten å få kjempeangst til hele to timer. Da jeg dro til Berlin måtte jeg ikke tisse en eneste gang på den halvannen time lange flyturen. Det er jeg stolt av. Jeg er blitt flinkere, før måtte jeg være HELT sikker på at det var do på toget om jeg skulle reise mer enn en time, jeg kunne ikke dra til nabolag jeg ikke visste det var kafeer og andre steder med do uten å freake ut totalt og bruke all tiden der på å spenne hele kroppen, hvilket som kjent gjør at man blir tissetrengt. Fail. Da jeg dro til London i 2005 drakk jeg ikke en dråpe væske før vi kom hjem til hotellet om kvelden. Fail. Nå er jeg blitt så flink at jeg til forveksling kan minne om en normal person, men jeg drikker fortsatt ikke alkohol eller kaffe om jeg ikke vet at vi kommer til å være i nærheten av en do til enhver tid de neste fem timene. Det betyr at jeg ikke klarer å gå på kafé, og at jeg er den eneste som er edru når jeg en sjelden gang går ut. Å være edru er null problem, men edru sammen med en haug fulle briter? Neitakk. Så! I år blir det skjerpings. Om det betyr at jeg må gjenta mitt berømte partytriks «tisse i en mørk bakgate»så får det bare bli.

2: Kjærleiken. Det var den, da. Å bestemme meg for å forelske meg i en gutt som (på det tidspunktet) ikke så i min retning, har kjæreste og er totalt uinteressert i meg og mine interesser var en utrolig dårlig idé. Det gjorde jeg bare fordi han er omtrent like oppnåelig som Doctor Who, og da slipper jeg sånt kjærlighetskliss igjen. Og fordi han er veldig kjekk, da.  Men sånn uproduktiv lengting er SÅ 1998. I 2010 skal det ikke være fult og helt eller ingenting. Ok, kjærleiken tok nesten livet av meg en gang, men nå er jeg tross alt gift. Om det går dårlig kan jeg bare be min kone om å fortelle meg den historien om han suicidale romantikeren som ville slenge seg foran hestedrosjer, da føler jeg meg alltid bedre. I 2009 var jeg forelsket i en alv fra Irland og en faun fra Kent. På tide med noen mennesker.

3: Skriv ferdig Stykket. Eller «IT!» som det heter på macen min. Do it.

4: Slutt å kødde så mye på nettet. Bare gjør det som må gjøres. Det hjelper på karakterene og selvfølelsen. Vær så snill. Please? Bitte? Qing?

5: Tren to ganger i uka, klin med flere, spis færre sjokoladekjeks, lag mer variert mat, vask opp oftere, gjør ferdig oppgaver mer enn to minutter før fristen, les ut bøker, skift tannbørste oftere. Og gå ned ti kilo.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Nok om deg, la oss snakke om mine laster

  1. jomikkel

    hei, jeg sier ja, jeg.
    Ja, johanne.

    Ja.🙂

Legg igjen en kommentar

