Jul

Oslo, min loppebefengte bydue! Jeg er tilbake. Du trenger ikke si det, jeg vet du savnet meg. Jeg savnet deg også. Det har ikke skjedd så mye mens jeg har vært borte. Mamma og pappa bruker fortsatt samme sjampomerke, det bygges fortsatt nede ved operaen, det er fortsatt kaldt. Himmelen er blå som noe inmarri blått og bakken er mer hvit enn grå og alle menneskene på bussholdeplassen er like sure som de pleier. Det er forsåvidt de samme menneskene, er ikke det rart? Jeg tenkte at når jeg flyttet flyttet alle andre også.

Nå er det teknisk sett jul. Jeg har sett James falle over tigerhodet, hatt julefest, ryddet, vasket og pyntet juletreet. Pakkene jeg gir bort inneholder opptil 90% lim, jeg begynner fortsatt å grine om jeg ikke får se Tre nøtter til Askepott, så jula forandrer seg ikke så veldig jo eldre man blir. Det er rart å ikke ha kalender, å ikke ha snø hele desember, å ikke ha bestemor og farfar. Men jul er ikke Bjørneveien eller snø eller sjokoladefirkanter eller brunt teppegulv, og ihvertfall ikke Jesus. Det er å glede seg. Jeg gleder meg. God jul da dere.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

