Dikteri diktera poesi poesa

Hvorfor er det så pinlig

å vise frem dikt?

Det er jo bare ord.

Selvfølgelig,

om det er om ditt indre følelsesliv

kan det være pinlig å legge ut om det.

Men dikt er pinlig.

Det er ikke det at du ikke skal føle det du skriver

om,

du skal helst ikke skrive det ned

med sånne

uttenkte

linjeskift.

Tenk så annerledes

denne teksten hadde vært

om den hadde sett ut som et

vanlig avsnitt.

I dag viste jeg et dikt til Mr Tumnus, også viste han meg en sang. Sangen hans var fin og han skjønte ikke diktet mitt. Jeg er fortsatt flau. Denne helgen har jeg sovet, hatt vondt i kjeven, lest litt om pest og gjesteblogget hos Eivind.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

