The better part of valour

Som alle som har øyne, ører eller andre sanseorganer har forstått så er jeg jeg litt forelska for tiden. Hvorfor det, spør du? I helgen satt jeg på rommet hans, han spilte gitar. «Make a song about us,» sa jeg. Så lagde han en sang om at jeg bakte kake til ham uten melk fordi han er laktoseintolerant, og om at han i naboleiligheten har trebein. Han er en sånn som man er heldig man får møte. Han ser ut som en faun. Når han smiler blir øynene hans smale og munnen ser ut som html.

Da jeg var tolv ga jeg Henrik i klassen lovehearts og ringte og spurte om han ville være kjærester. Det ville han ikke. Forrige gang jeg var interessert i noen ga jeg henne Maurice av E. M Forster, Tipping the Velvet av Sarah Waters, Sapfos samlede verker og en vibrator. Det funka dårlig. Å være diskret er ikke helt min greie.

Denne gangen maler jeg ham med vannfarger, viser ham diktene til Cohen og Sirowitz, lager mixtape. Men jeg viste ham ikke dette:

Unravel the obsession.
Begin here: he never
encouraged me. When I
feel pain he has not
called, when I feel
jealously toward men he
may have slept with, may
be having sex with, this
has nothing to do with
him, he’s never opened
that part of himself to
me. The man probably
knows nothing beyond I
am infatuated, write notes,
leave messages, get a silly
smile whenever I see him,
and suffer varying energy
levels

W. Borawski

En lærer så lenge en lever. Litt, i alle fall.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “The better part of valour

  1. Aaaaawh!❤😀

    Jeg hadde i allefall smeltet helt om noen gav meg Tipping the Velvet. Eller noe annet Sarah Waters. ^^

    Vibratoren og "Å være diskret er ikke helt min greie." fikk meg til å le. Du er herlig!❤

Legg igjen en kommentar

