Takk, Kamerat Krog

I dag skal jeg gjøre noe jeg har gledet meg til siden jeg var seks år og fant ut at Carl I. Hagen ikke burde bli statsminister bare fordi han rimer på, vel, hagen. Jeg skal stemme. Jeg skal ikke stemme på partiet som sendte meg flest smser under valgkampen (FrP skylder meg minst en tier for mottatte meldinger i Tyrkia), heller ikke partiet med de kjekkeste stortingskandidatene (sorry, Hadia Tajik), de som er flinkest til å drite ut andre partier eller de som er best på rim og slagord. Jeg skal stemme på partiet jeg er mest enig med, de som jeg tror lager best motvekt til FrP på Stortinget, de som har et partiprogram som inneholder ord som feminisme og republikk, aldri kanskje. At de har støtte fra både Knut Nærum og Hopalong Knut skader heller ikke.

Leve revvolusjonen. Hipp hurra for stemmeretten. Takk for hjelpen, Gina Krog.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

